ColorMag

Blog o prawach konsumenckich oraz reklamacjach

Porady prawne

Gdzie konsumenci mogą szukać bezpłatnych porad prawnych?

Świadomość swoich praw w Polsce ciągle kuleje. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy ile traci na zwykłej niewiedzy. Czasami są to tysiące złotych. Gdzie i jak skutecznie szukać pomocy prawnej?

Oprócz świadomości każdy, kto szuka sprawiedliwego załatwienia sprawy musi mieć jeszcze wytrwałość. Firmy wiedzą, jak działać, aby zmęczyć i zniechęcić konsumenta. Ludzie nie chcąc tracić swojego czasu ulegają presji i emocjom składając broń i tracąc mnóstwo pieniędzy. Działanie mające na celu zniechęcić konsumenta to podstawa każdej firmy. Celem takich korporacji jest zarabianie, więc uznawanie reklamacji nie leży w interesie takich firm. Konsumenci nie zostają osamotnieni. W Internecie oraz wśród różnych Instytucji państwowych są pewne aparaty do walki z nieuczciwym podejściem firm. Porady oraz różne możliwości zdobycia wiedzy są bezpłatne. Wystarczy poświęcić trochę czasu, aby uzyskać odpowiedź na pytanie, czy dany przedsiębiorca uczciwie podchodzi do naszych reklamacji.

Google najlepszym prawnikiem na świecie

To jedno z pierwszych miejsc, gdzie powinniśmy szukać pomocy. Zadanie pytania „wujkowi” Google nic nie kosztuje. Wystarczy niespełna kilka chwil, aby szybko uzyskać odpowiedź na zadane pytanie. W zależności od poziomu trudności odpowiedź pojawi się na stronach broniących interesów konsumenta lub blogach, stronach kancelarii prawnych, forach. Każda odpowiedź może ukierunkować nasze działania i zachęcić do podjęcia walki. Pamiętajmy, że przedsiębiorcy liczą, że nie znamy swoich praw.

Odpowiedź Google

Google to potęga informacji. Zdarza się, że niektóre z nich mogą wprowadzać nas w błąd. Ważne, aby w Internecie dokładnie weryfikować informacje, które posłużą do naszej reklamacji. Ludzie chętnie dzielą się opisywanymi przypadkami lub sytuacjami, które idealnie pasują do naszej sprawy. Świetnym przykładem jest tutaj składanie oświadczenia o Sankcje Kredytu Darmowego instytucjom finansowym.

Czy fora i grupy na Facebooku mogą pomóc w zdobyciu potrzebnych informacji?

Niektóre grupy nastawione są na dodatkowy zarobek. Oprócz porad oferują także swoje usługi w postaci kancelarii specjalizujących się w konkretnej dziedzinie. Grupy na Facebooku oczywiście starają się dzielić cennymi informacjami, ale nie zawsze. Wystarczy, że poszukamy konkretnych odpowiedzi. Internet to nie tylko Facebook. Znajdziemy tam różne fora, gdzie konsumenci chętnie wymieniają się różnymi informacjami. Czasami nawet zostawiają do siebie kontakt w celu przekazania dokładnych wskazówek.

Wsparcie dla konsumentów od Państwa? 

Zakres możliwości jest tutaj duży. Oprócz Rzecznika Praw Konsumenta, Rzecznika Finansowego możemy korzystać z licznych organizacji pozarządowych np. Federacja Konsumentów, która prężnie wspiera wszystkich szukających pomocy. Skąd to wiemy? Wystarczy zapoznać się z notatką na stronie federacji.

„Inicjujemy, konsultujemy, opiniujemy i lobbujemy w sprawie przepisów prawnych. Zabiegamy o przepisy, które zagwarantują nie tylko bezpieczeństwo i satysfakcjonujące dla konsumentów funkcjonowanie rynku, ale również ukształtują relacje z przedsiębiorcami. Dążymy do sytuacji, w której rynek rozwijać się będzie zgodnie z prawem i zasadami etyki biznesu”. 

Konsumenci mają spore możliwości, ale nie chcą korzystać z wielu z nich. Dlaczego? Powodem jest brak chęci do walki z dużą korporacją, która przecież ma ogromne możliwości i czas. Jedną z ciekawych możliwości jest skrzynka porady@dlakonsumentow.pl – gdzie opisując dokładnie sprawę i przesyłając dokumenty uzyskamy poradę, która być może pozwoli nam załatwić sprawę szybciej niż myślimy. Niektóre firmy nie chcą iść w konflikt. Ograniczy to kontakt z zasypanymi po uszy Rzecznikami Praw Konsumentów.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *