ColorMag

Blog o prawach konsumenckich oraz reklamacjach

Porady prawne

Jak zgłosić reklamacje do sklepu MediaExpert?

W świecie zakupów, pełnym obietnic i oczekiwań, reklamacje stają się nieodłączną częścią konsumenckiego doświadczenia. Od rozczarowań związanych z jakością po nieporozumienia dotyczące gwarancji – każdy zakup może stać się polem bitwy między konsumentem a producentem lub sprzedawcą. Sprzedawca może nas też zaskoczyć pozytywnie, wszystko zależy od ceny towaru. 

Reklamowanie towaru najlepiej zaprezentować na przykładach. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest reklamacja urządzeń w MediaExpert przez Internet. Zdarza się, że niektóre produkty nie muszą być nawet zwracane w ramach reklamacji, ponieważ sprzedawcy bardziej opłaca utylizacja towaru u klienta. Do takich produktów możemy zaliczyć powerbanki lub myszki komputerowe.

Jak zgłosić reklamacje do sklepu MediaExpert?

Najlepszym rozwiązaniem jest forma elektroniczna. Wysłanie zgłoszenia poprzez stronę to dobre rozwiązanie. Pamiętajmy, że sklep posiada także adres e-mail, z którego także możemy uzyskać instrukcje w kwestii reklamowanego produktu. Może się tak zdarzyć, że sprzedawca będzie chciał otrzymać zwrot uszkodzonego towaru, ale nie musimy się martwić o koszty. Po zmianie przepisów w 2023 roku odbiór uszkodzonego towaru bezwzględnie spoczywa na sprzedawcy. Wcześniej przedsiębiorcy „kombinowali” z odbiorem uszkodzonego towaru, aby zniechęcić klienta do reklamacji.

MediaExpert po otrzymaniu zgłoszenia prześlę nam wszelkie informacje. W zależności od naszego roszczenia najpewniej otrzymamy wymianę lub zwrot gotówki. Wymiana towaru w sklepach dyskontowych najczęściej odbywa się poprzez zwrot gotówki i uzyskanie vouchera na zakup kolejnego produktu. Sklepy raczej nie bawią się w raporty wymiany, ponieważ nie mają takich rozwiązań. Wola zrobić zwrot i ponowną sprzedaż. Oczywiście wykluczamy tutaj rodzaj zgłoszeń, gdzie naprawy lub wymianę (chociaż tak niskobudżetowe produkty, jak myszki, powerbanki lub opaski smart) przeprowadza serwis producenta. W takim przypadku możemy używając raport z naprawy właśnie od takiej firmy.

Na jaki adres e-mail można napisać reklamacje do internetowego sklepu MediaExpert?

Adresów jest kilka. Musimy jednak pamiętać, że tylko jeden odpowiada za sprawy reklamacyjne. To bardzo istotna informacja, aby w sprawie jakichkolwiek reklamacji kontaktować się tylko z adresem e-mail: ereklamacje@mediaexpert.pl. Odpowiedzi zwrotne w przypadku tego adresu są udzielane bez zbędnej zwłoki. Bardzo często sprawa reklamacyjna rozwiązana jest w przeciągu kilku dni. Jak wspomniałem wcześniej zdarza się, że sprzedawca nie potrzebuje zwrotu starego urządzenia. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich produktów. Reklamacja w sklepie MediaExpert ma być prosta i przyjemna, widać to po zgłoszeniach poprzez powyższy adres e-mail.

Zupełnie inaczej reklamacje wyglądają w punktach stacjonarnych. Zgłoszenia składane bezpośrednio w punktach wymagają wypełnienia stosownego formularza. Pracownik zadaje nam mnóstwo pytań dotyczących wady urządzenia. Zdarza się, że złożenie reklamacji w stacjonarnym sklepie MediaExpert reklamacje będą nie tylko długie, ale również i skomplikowane. Przy droższych produktach może się być także nieprzyjemne, ponieważ klientom, którym zależy na wymianie drogiego towaru często puszczają nerwy. Sprzedawcy niechętnie obstają przy spełnianiu takich roszczeń, ponieważ wiąże się to z kosztami.

Gdzie prawidłowo zgłosić reklamacje zakupionego towaru?

Odwieczne pytanie ze strony różnych konsumentów. W zasadzie można powiedzieć, że to bardzo dobre pytanie. Jednoznacznej odpowiedzi powinniśmy poszukać w przepisach. I tak w art. 561(2) § 1 możemy przeczytać, że…obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. W przypadku sieci sklepów MediaExpert możemy swobodnie składać reklamacje zakupione w sklepach stacjonarnych oraz sklepie internetowym. Firma nie posiada franczyzowych punktów lub punktów sieci własnej z innym NIP-em, jak to ma miejsce np. sklepach MediaMarkt.

Gwarancja 24 miesiące

Jest to znacząca wygoda, ponieważ przy sieciach franczyzowych klienci muszą szukać konkretnych punktów, czyli miejsc zakupów. Co za tym idzie? Kupując towar np. w Gdańsku (będąc przejazdem) przy sieci franczyzowej lub zakupie w sieci MediaMarkt chcąc zareklamować towar w ramach odpowiedzialności sprzedawcy musielibyśmy jechać bezpośrednio do Gdańska. Reklamacje gwarancyjne można zgłaszać wszędzie. W przypadku sklepów MediaExpert nie ma takich problemów, ale na pewno reklamacje nie są także idealnie obsługiwane.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *