ColorMag

Blog o prawach konsumenckich oraz reklamacjach

News

Zamówienie internetowe i odbiór osobisty upoważnią konsumenta do 14 dniowego zwrotu

Zakupy przez Internet stały się ważną częścią sprzedaży. Coraz więcej korzystamy właśnie z takiej formy zakupów z odbiorem osobistym w sklepie. Czy w takim przypadku możemy skorzystać z odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni?

Prawo do zwrotu towaru określają przepisy. Sytuacja, gdzie coś kupujemy przez Internet, ale odbieramy to osobiście również ma swoje uzasadnienie w przepisach. Każdy zakup w sklepach Internetowy daje nam możliwość odstąpienia od umowy w ramach 14 dni. Nie ma tutaj znaczenia forma dostawy, ponieważ ustawa wskazuje, że kupując w sieci nie mamy możliwości zapoznać się z produktem w taki sposób, jak zrobiliśmy to w sklepie stacjonarnym.

Prawo zwrotu w sklepach stacjonarnych i zakup poprzez Internet

To kolejna sytuacja, którą coraz częściej widzimy w polskich sklepach. Sprzedawcy zdają sobie sprawę z postępu nowych technologii lub braku możliwości „przymiarki” dając klientom możliwości zwrotu zakupionych towarów również w sklepach stacjonarnych. Niezwykle ważne jest tutaj słowo „możliwość”. Ustawa nie narzuca prawa do odstąpienia od umowy na zakupione produkty w sklepach. Jest to tylko dobra wola sprzedawcy, że zgadza się na taki zwrot.

Skoro przepisy nie określają kwestii odstąpienia od umowy poprzez sklepy stacjonarne to sprzedawcy sami mogą definiować jak będzie wyglądał taki zwrot. Chodzi oczywiście o rodzaj zwrotu pieniędzy. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest oddanie pieniążków na różne karty klubowiczów lub karty klienta. Jest to zgodne z prawem i klient nie może dyskutować ze sklepem w sytuacji zwrotów towaru kupionego w sklepie stacjonarnym. Obecnie coraz więcej sprzedawców oferuje możliwości zwrotu w sklepach stacjonarnych, ponieważ daje to klientom poczucie bezpieczeństwa, że ich wybór będzie prawidłowy.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *